Equipo

"Empar"

Sobre la Actriz / Creadora

Ana Sánchez Carrión, Nascuda el 27 de novembre de 1983, deportista de elit en karate fins al 21 anys i en l’actualitat, actriu de teatre gestual, pallassa, artista de carrer i Dietista. Des del principi sempre ha estat interessada en el llenguatge corporal, a la vegada que en el món del Circ, és per això que en el 2000 decideix ser Sòcia fundadora de l’Associació valenciana de circ. Aquest mateix any inicia el seu recorregut dins del mim dramàtic i del pallasso amb Maite Villar, que imparteix la tècnica d’Étienne Decroux conegut per donar una importància primordial i central a l’intèrpret: el teatre és l’art de l’actor. Segueix profunditzant en la seua formació i realitza durant dos anys, el LIAM. (Laboratori Internacional de l’Art en Moviment). En aquest laboratori estudia el mètode de treball de L’Escola Internacional de Teatre Jacques Lecoq en París, de la mà de Pepa Gómez, formada directament del mestre, Lecoq, en la citada escola. A profunditza en el teatre de creació on està present sempre el llenguatge corporal i l’acció.

En el 2008 segueix formant-se en l’escola MOVEO (Escola Internacional de Mim Corporal Dramàtic), Barcelona. Es forma de la mà del mestre Oliver Dècriaud format en la International School of Corporeal Mime de Londres

En el 2020 es forma amb Jessica Walker mare, actriu i directora, vinculada al teatre experimental, la recerca espiritual i el creixement personal. Es gradua en Actuació Teatral per la Universidad de Chile.

En aquest moment té dues mirades cap al teatre i cap a la vida, el seu treball com a dietista li mostra cada dia dones, de totes les condicions socials, atrapades en situacions i vides on el nexe comú de totes és: cuidar i fer el treball invisible per a les persones que estimen. La pregunta que es fa la creadora:

Qui té cura d’Empar?

Un treball d’investigació des del silenci, el gest, el moviment, les màscares i la màgia dels objectes i malabar. Tot per acostar-nos a una posada en escena on la poètica té el seu punt fort. Una aposta arriscada per al teatre de carrer, però creiem que la poesia visual més íntima, combinada amb l’humor, ha d’estar a l’abast de tothom

Sobre la directora

 Pepa Gómez Francés, nace el 27 de marzo en la Font la Figuera, Valencia. Se inicia en el mundo del teatro en 1989, de la mano del maestro Aureli Delgado, que es en la actualidad director del Carme Teatre. Desde sus comienzos, se sintió atraída por el mundo del teatro gestual y los bufones, así que en 1993 ingresa en la École International de Théâtre Jacques Lecoq, ( http://www.ecole-jacqueslecoq.com) de Paris, donde finaliza sus estudios en 1995, con la gran suerte de haber podido recibir clase directamente del maestro, que hasta ese año todavía estuvo en activo.

Ha seguido ampliando su formación en talleres con grandes profesionales como Anne Dennis, discípula de Etienne Decroux; Lilo Baur, de Théâtre du Complicite; Ramon Fontseré, de “Els Joglars” y el último, con la coreógrafa y bailarina Sol Picó. En un ámbito más académico, en el 2013, se licencia en Dirección de Escena en la Escuela de Arte Dramático de Valencia con la puesta en escena de “Esperando a Godot” de Samuel Beckett.

 

En l’àmbit laboral ha treballat com a actriu en diferents registres, en teatre de carrer, de text, gestual, a la televisió, sempre combinant el treball d’actriu amb l’ensenyança.  La seua faceta com a pedagoga la impulsa, en el 2009, a crear el seu propi taller: “ teatre i moviment” . Eixe taller serà la llavor d’on naixerà la seua companyia, Cia. Larvarium,  amb tres dels seus alumnes, Joel Maldonado, Carme Parra i Silvia Rincón. La companyia es dona a conèixer amb un treball d’investigació sobre les màscares larvàries: “Una xicoteta gran aventura”, estrenada el 17 de setembre del 2010 a la XXI Mostra de Mim de Sueca.  https://youtu.be/B3uVNCwtL0Y

En 2011 la companyia realitza un treball amb màscares de comèdia humana: “Casa meua no és una maleta”, a petició del Comitè  Espanyol de l’Agència de les Nacions Unides per als Refugiats de Palestina. Seguiran en el 2012 “El fantasma del temps” i “La caixa adormida”, un conte amb objectes per als més menuts, estrenada a Madrid el 9 de febrer del 2014 al Teatro La Nave 73, i que en el 2015 participarà en el VIII Cicle “Menut Teatre” del Centre Teatral Escalante. València.

En el 2015, seguint en la línia d’investigació oberta i en coproducció amb la companyia de titelles Lluerna Teatre, dirigeix “Sal de Mar”, una creació que combina objectes, titelles i poesia.

Torna al teatre de text per dirigir  “En la mesura de les meues possibilitats”, escrita per la component de la Cia Larvarium, Carme Parra, i estrenada a la Sala Círculo en juliol del 2016.

 En el 2017 dirigeix la última producció de la companyia Larvarium, “Una pilota al cor”, un relat amb màscares de comèdia humana sobre la vida del pilotari Paco Cabanes, “el genovès”, amb coproducció amb l’actriu i conta-contes Carmen Marí Giner. Calia investigar un format on poder fer valdre la vida de Cabanes i el que la pilota representa per al nostre patrimoni cultural, així com la llengua amb la que es vincula.  Es va estrenar a la Sala Círculo el 2 de desembre 2017

En l’actualitat segueix combinant la tasca pedagògica i la direcció, en aquest moment està dirigint qui va ser alumna seua, Ana Sánchez, en l’obra “Empar”.